Inspirationsdag på Öckerö

Idag var Öckerö kommuns hembygdsföreningar inbjudna till en Inspirationsdag för att arbeta med film och kulturarv i föreningsverksamheten och i kontakt med skola.
Deltagarna bjöds på information om projekt Hembygd 2.0 – hitta berättelsen och exempel från förprojekten: Samhället berättar 2.0 och Bevinga berättelsen.
Under eftermiddagen arbetade vi med paddor och mobilkameror. Först en uppvärmningsworkshop inspirerad av Kamerans ABC (framtagen av Barnfilmsskolan) och därefter en Mikrofilmsworkshop där alla arbetade med utgångspunkt i ett fotografi för att skapa en liten filmberättelse. Stort tack till Hönö, Björkö, Rörö och Öckerö hembygdsföreningar som deltog med liv och lust och till Öckerö kommuns föreningssamordnare Ewa Widell som bjöd in och organiserade för denna lyckade heldag.

Öckeröworkshop

Facebookpost
Ewa’s Facebook-inlägg om workshopen.